Meer bezoekers met Google my business
Heb jij jouw Google my business bedrijfsprofiel nog niet geclaimd? Zonde, je mist een hoop bezoekers. Er maken namelijk duidenzen mensen gebruik van Google Search en Google maps om zo snel lokale bedrijven te vinden. Een bedrijfprofiel biedt meer dan enkel online zichtbaarheid, maar zorgt ook voor inzichten in je klanten. Daarnaast straalt een bedrijfsprofiel vertrouwen en professionaliteit uit. Kortom, Google Mijn Bedrijf is een must-have tool voor alle bedrijven, jong en oud. Vandaag ga ik je vertellen wat de voordelen zijn van Google My Business.
Wanneer je een bedrijf opzoekt via Google dan krijg je deze vaak al snel te vinden. Echter, wanneer het bedrijf een GMB bedrijfsprofiel heeft zal het je opvallen dat de bedrijfsgegevens een opvallende positie krijgen. Op desktop vindt je deze aan de rechterzijde, op smartphone helemaal bovenaan. Wanneer je een dienst zoekt laat Google 3 uitgelichte bedrijven uit je buurt zien, bovenaan de zoekresultaten. Je hebt dus niet alleen een mooi, overzichtelijk, en professioneel bedrijfsprofiel. Het zorgt direct voor extra online verkeer.
Google My Business en SEO
Velen maken zich zorgen of “Google mijn bedrijf” invloed heeft op de SEO posities, maar gelukkig is dit niet nodig. Sterker nog, door het continue up-to-date houden van je GMB account maak je een grotere kans hoger getoond te worden in Google.
Alle bedrijfsgegevens op een rijtje
Een Google My Business profiel vertoont – wanneer juist ingesteld – alle bedrijfsgegevens netjes op een rijtje. Contactgegevens, openingsuren, website, drukte, foto’s. Ook vertoont een GMB-profiel alle diensten of producten. Zorg ervoor dat alle informatie altijd up-to-date is. Alle belangrijke informatie wordt overzichtelijk vertoont op jouw GMB profiel.
Nooit meer voor een gesloten deur
Het fijne aan een Google My Business profiel is dat je live je informatie kunt aanpassen. Veranderen je openingstijden? Dan kun je dat in je GMB-profiel direct aanpassen. Zo komen je klanten – indien deze via Google komen – nooit meer voor een gesloten deur te staan.
Closer met je klanten
Google my Business geeft jou de kans om closer te worden met je klanten. Dit kan op meerdere manier, van “Blogposts” tot daadwerkelijke gesprekken. Google mijn bedrijf is ideaal.
Google Posts
Om jouw klanten een kijkje te geven in jouw bedrijfswereld kun je Google Posts aanmaken, dit zijn korte berichten die bij uw bedrijfspagina verschijnen wanneer klanten uw bedrijf zoeken. Google posts zijn niet alleen handig om een kijkje te geven in uw bedrijf, maar ook om beurzen of events aan te kondigen. Google posts zijn een ideale tool in uw communicatie naar de klant.
Een babbeltje met de klant
Google My Business heeft een gespreksfunctie, deze zorgt ervoor dat jij en je klanten elkaar gemakkelijk kunnen benaderen. Zorg wel dat je je aan de richtlijnen houdt, deze kun je hier vinden.
Google My Business, niet te missen
Wil jij je bedrijf beter op de kaart hebben, daarmee professionele overkomen en closer met je klanten worden? Dan is GMB een onmisbare tool. Zoals besproken zorgt Google Mijn Bedrijf voor dit en meer. Uw SEO-posities verbeteren en uw klanten staan nooit meer voor een gesloten deur. Waar wacht u nog op? Begin nu met het maken van uw Google Mijn Bedrijf-profiel.